fredag 20 maj 2011

Nu ska du få höra

Så här berättar en av mina yogadeltagare:
" Jag sov ganska dåligt i natt, vaknade vid tre och kunde inte somna om. Hjärnan gick på högvarv och jag bara tänkte på vad jag skulle göra på jobbet. Allt som måste ordnas, allt som jag skulle hinna med. Till sist somnade jag om, men klockan ringde alltför snart. Jag gick upp och tvingade mig iväg till morgonyogan.
Väl där på yogamattan var jag hemskt trött i början. Varje övning var seg att göra. Kroppen ville inte, men efter ett tag lossnade det. Jag började vakna till liv och när vi vilade på slutet kunde jag helt slappna av. När jag gick från yogastudion var jag pigg, lugn och glad. Och full av tillförsikt. Den här dagen fixar jag och allt som ska göras är under kontroll."

Och precis så kan det kännas, kära vänner, efter ett pass med kundaliniyoga. Precis så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar