söndag 23 februari 2014

Yoga gör dig snygg

Våren 2010 tog jag och mina 45 klasskamrater vår yogaexamen. Då blev vi färdiga och var efter två års studier (inte på heltid förstås)  internationellt certifierade kundaliniyogalärare enligt Yogi Bhajan. Level 1. Härligt och fest och fyrverkeri
Sen skildes vi åt, en del har jag haft mycket kontakt med efteråt, andra mindre. Vi har en Facebook-grupp där vi ibland hörs av, med frågor om yoga, undervisning och ibland ordnar vi återträffar.

Igår var jag på en lite mindre träff, där en av oss alla, bjudit hem några av oss till sitt hem i Åkersberga. Jättetrevligt att ses och härligt god mat. Det som slog mig, när jag kom dit och såg hela gänget, var hur otroligt snygga alla är. Det måste vara yogan, eller hur? För alla hade blivit snyggare. Inte äldre, bara snyggare.

Tänk. Tänk om alla visste vad som händer när du yogar? Det skulle vara kö utanför varje yogalokal och folk skulle böna och be om att få komma in och yoga.

Yoga gör dig vacker, både på utsidan och utsidan. Sat nam. Yeah.

Till och med katten var apsnygg!