tisdag 8 april 2014

Kundaliniyoga = kändisyoga?

Jag är inte så bra på kändisar, måste jag erkänna. När min svärdotter berättade att hon ska se Russel Brand imorgon på Cirkus, så var jag tvungen att googla och se vem han var. Och utan att egentligen bry mig om vem han är, fick jag också veta att han gör kundaliniyoga. Good for him!

Här kan du läsa en hel artikel om amerikanska och engelska kändisar som gör kundaliniyoga. I Los Angeles finns Golden Bridge-centret och där slinker de in de lyllosarna och låter sig ledas av till exempel superyoginin Gurmukh. (Fast hon kommer ju hit ibland och då kan både du och jag  också yoga med Gurmukh).

I Sverige vet jag inte vilka kändisar som gör kundaliniyoga. Ingen som berättat om det så högt. Men det kommer, det kommer.


Russell Brand Meditates at Sat Nam Fest 2012 Photo by Carl Kerridge, www.fotaography.com, www.carlkerridge.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar