onsdag 9 april 2014

Relalalaxa

På min "prova-nya-yogaformer"-turné har jag nu avverkat Relax-yoga. Som jag tror också heter restorative yoga och som också verkar vara väldigt mycket yinyoga. (På vägen dit tänkte jag hela tiden att jag skulle säga fel när jag anmälde mig i receptionen och säga: Hej, jag ska gå på laxer-yoga, men som tur var kunde jag behärska mig)

Det man gör i Relaxyogan är att hålla positionerna väldigt länge, vi gjorde lite blandat. Stretchade höfterna ordentligt, låren, böjde oss framåt och bakåt. Det var skönt, det känns rejält och inte så mycket välbehag, men jag var nöjd. Kuddar, filtar och olika props används om man vill, vilket gör att nästan alla kan delta i en sån här klass. Bara man vet hur man ska göra med alla kuddarna.

Jag är nöjd. Imorgon blir det chakrayoga. Oj, oj.




Irma behöver inga props, hon kan yoga hur som helst, var som helst. Hon är asbra på yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar