fredag 25 april 2014

Sluta gnälla, öppna verktygslådan

Här är en fortsättning kan man säga på mitt inlägg om att jag vill att hela världen ska yoga...

När någon i min omgivning säger: jag har så ont i ryggen, jag måste gå till en sjukgymnast eller jag måste börja träna på gym. Då vill jag säga: nej, du ska yoga istället. Om det inte hjälper, då kan du gå till sjukgymnasten och gymmet. Men börja yoga, eller fortsätt yoga om du redan gör det.
Den stela nacken, den spända skuldran, den knöliga foten, den nervösa magen - ge den en rejäl yogachans.

Och nu menar jag inte att man ska avstå från att söka läkarvård om man har sjukdom eller skada. Det säger jag inte alls.
Det jag säger är: Sluta gnälla och börja yoga. Eller för all del, börja jogga, börja träna, börja gör någonting som sätter igång flödet, energin och cirkulationen i din kropp.

Vi har verktyget här, hela yogaverktygslådan. Bara att öppna och börja skruva.

Sat nam och Wahe Guru som vi säger i kundaliniyogavärlden. Det betyder ungefär tack och amen. Eller ja, du fattar.


2 kommentarer:

  1. Bra. Tack. Nu är jag igång igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tänkte ändra rubriken, för jag tänkte att jag var lite för brysk. Man får gnälla. Det är alltid tillåtet.

      Radera