söndag 6 april 2014

Söndagsyoga

Jag har varit på yoga idag. Ja, jag gick på en klass och det var inte jag som var läraren. Mycket skönt och roligt. Det finns ett ställe på Wallingatan som hade specialpris på ett prova-på-kort och jag skaffade raskt ett sånt och ska nu prova på allt jag kan under den månad som kortet gäller. Jag anmälde mig direkt till en klass med Yogaflow, jag har ingen aning om vad det är för yoga. Men imorse insåg jag tidigt att jag inte alls ville gå på Yogaflow utan på Energy Yoga, som egentligen då är.... ta da... kundaliniyoga.

Ja, istället för att pröva nåt nytt ville jag göra min älskade kundaliniyoga. Men med en ny lärare. Och vilken lärare. Hon var så bra att jag knappt vill säga vad hon heter, för då kanske ni, alla mina nuvarande elever störtar ut och slutar gå hos mig... Nej, klart ni ska gå hos henne också..

Hon var mycket inspirerande och vi gjorde det asjobbiga passet To master your domain, som startar med tuffa magövningar och annat ansträngande. Men efter passet flyger du fram. Det gjorde i allafall jag.

Och nej, det har ingenting med Seinfeld-avsnittet The contest att göra... som Seindfeld-fantast tänker jag alltid på det avsnittet när jag hör det där yogapassets namn.

Påven hade nog gillat det här passet också.

3 kommentarer:

  1. Ja varför prova något annat när det finns världens bästa kundaliniyoga! Wallingatan har jag varit & yogat för en annan fin kundaliniyogalärare:-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, varför gå över ån efter vatten.... :)
      Jag ska prova den andra läraren också.. hon verkar finfin hon med.

      Radera
  2. Åh, jag är också sugen på det där prova-påkortet! Kanske ska slå till när jag kommer hem från semestern :-)

    SvaraRadera