måndag 21 april 2014

Vattenyoga?

Yoga är ju ett utmärkt sätt att hålla sig i form, men ibland kan det vara roligt att röra kroppen på annat vis. Jag brukar ha ett Friskis&Svettis-kort och komplettera med deras jympa, men i år har jag inte haft det. Nu har jag skaffat mig ett klippkort på ett vattenjympa-plejs och tänker gå på Aqua Dance några gånger. Ikväll var första gången och det var jättekul. Hopp och skutt och dans i vattnet, som var 32 grader varmt och jätteskönt. På slutet gjorde vi lite stretch och det var svårt i vattnet där jag stod och inte hade fullkontakt med botten. Det var då jag tänkte: Aqua yoga? Är det en bra idé. Och kom raskt fram till att nä... svårt att göra baby pose i vattnet till exempel. Men andningen, den sköna yogaandningen, den har du alltid nytta av. Både när du yogar och aquadansar.

Nä, man blir allt trött av att dansa i vattnet. Nu ska jag sova med katten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar