onsdag 7 maj 2014

Efter yogan

Det här har jag kanske pratat om förut, men det får bli lite upprepning. När jag går iväg för att ha yogaklass kan jag innan känna mig alldeles tom. Inte oinspirerad men liksom inte engagerad. Det ska bli kul, jag har inget motstånd, men jag kanske ändå hellre skulle legat i soffan och sett på teve. Tror jag.
Sen kommer jag till lokalen. Drar på yogabraxerna, går barfota, pysslar med mattor, arrangerar musikutrustning. Deltagarna droppar in och sen börjar vi.

När jag går därifrån är känslan alltid en annan. Allt är lite vackrare. Jag är gladare, eller om inte gladare (för ibland blir man inte alltid glad av yoga) så mer fylld av känslor. Mer levande helt enkelt.
Och allt är lättare. Och då har jag inte ens gjort passet, jag har visat och suttit där, gett energi och fått energi. Förstår ni vilken lyx. Vilket lyxliv jag lever.
Tack.

Kolla vilket vackert hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar