lördag 10 maj 2014

Ryggen, den eviga ryggen

Jag tror så här, att ska du snabbt frälsa någon och få den att bli kundaliniyoga-diggare, då ska du göra ryggpass i yogaklassen. Det är efter ryggpass som jag får de flesta glada kommentarerna, folk tittar upp från sista Sat nam-et och ser pigga och lyckliga ut.

Våra ryggar är så stor del av våra kroppar, och vi bär så mycket på ryggen och i ryggen, oavsett om du menar det bokstavligt eller bildligt. Det är hårt att vara rygg i en människokropp, men med yogans hjälp blir det lättare.

ryggflex
tvättmaskinen
axellyft
nackrull

Ja,  med endast fyra enkla övningar är du på gång. Energin vaknar, cirkulationen gör dig varm och levande Ja, halleluja, eller Wahe Guru, eller vad vi nu vill brista ut i för sång. Men vem vågar låta bli att yoga? Jag bara frågar.


2 kommentarer:

  1. Hej.Har nyligen hittat till din blogg och måste bara säga att jag gillar den såå mycket. Du delar med dig på ett sätt som tilltalar mig med mantrasånger och övningar som jag kan klicka mig fram och få se. Toppen toppen. Jag kikar in här fler gånger. Tack Britt

    SvaraRadera
  2. Tack Britt! Vad glad jag blir. Du är alltid välkommen hit. /Jenny

    SvaraRadera