tisdag 13 maj 2014

Vägen till yogan går genom magen?

Att jag upptäckte kundaliniyogan 1999 var genom min moster som yogat till och från sen det glada 70-talet. Jag är henne evigt tacksam för att hon visade mig yogan. Hennes dotter, min kusin, är också kundaliniyogafrälst och arbetar med Mediyogan och dess fantastiska effekter.

Nåväl, det jag ville komma till är att jag har yogisar i släkten, men mina närmsta, man och barn har varit ganska ointresserade av yogan. Min yngste son ett undantag. Och en svärdotter yogar också med mig. Men i övrigt, är de tröga. Min äldsta styvdotter provade snällt några gånger men tyckte det var för stillsamt (hahahahahaha).
Nu när jag börjat med det här matprojektet ser jag yogan ta oanade vägar. Eget Yogi-te har yngsta styvdottern just upptäckt. Hon är hemma och är sjuk och efter första koppen kände hon sig mycket piggare. Hon är nu inne på sin andra kopp.
Och när jag var ute nu på förmiddagen ringde svärmor, hon hälsade och tackade för receptet på salladsdressingen. Det gläder mig.
Och är spännande, för den yogiska maten tog det mig själv lång tid att upptäcka och framförallt uppskatta. Jag gick vägen via de fysiska övningarna först, sen kom intresset för en mer yogisk livstil.
Här kanske det blir tvärtom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar