lördag 21 juni 2014

Blir man tråkig av att yoga?

Det händer något när du yogar. Det har jag tjatat om förut. Ni vet, kroppen blir lite mjukare, andningen djupare, sinnet enklare att stilla. Kanske sover du lite bättre? Kanske behöver du mindre sömn och är ändå pigg. Och du börjar längta efter annan mat. Mat som när och bygger upp.

Allt det här som händer sker ju förstås inte över en natt, men det kommer. Jag lovar. Ju mer du yogar, desto mer kommer förändringarna smygande.

Jag har aldrig varit särskilt bra på fest. Tycker inte så mycket om alkohol, vill hellre äta än dricka, blir trött före alla andra och vill gå hem tidigt. Ja, ni hör. I mångas öron kanske jag låter tråkig.

Men midsommarafton passar så bra, för den är en sån lång festlig dag. Så vi började vårt kalas vid lunch och när klockan var kväll kunde jag och sambomannen åka hem från festen. Vi skippade grillningen, men det gjorde inget för vi var fortfarande mätta efter lunchen. Jag var så nöjd sen hemma på kvällen. Jag funderade på vägen hem vad som kunnat få mig att stanna? Ja, det skulle kanske ha varit lite dans. Nästa år får jag dra igång sådan. För är det dans.. då vill jag stanna länge.

Här är lite yogadance-musik. Välj låten Anand och stuffa loss. Glad midsommardag på dig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar