måndag 2 juni 2014

Styr upp dagen

Jag har varit väldigt ofokuserad idag. Inte alls hunnit med det jag tänkt trots fina att-göra-listor. Tankarna har flugit runt och ofta landat hos vänner som har det jobbigt. En vän till mina vänner har försvunnit och det är svårt att sluta tänka på det, trots att tankarna inte gör någon direkt nytta.
Så dagen gick och inget blev särskilt färdigt. Men det gör ingenting. Imorgon är en annan dag. Jag ska bara göra min kvällsyoga.
Och i morgon ska jag göra min morgonyoga. För det är också så dumt, att jag inte gjorde någon yoga i morse. Det borde jag ha gjort. För du vet, yoga på morgonen styr upp din dag på ett bra sätt.
"Set the energy, before the energy sets you".
Just det. Lägg ribban, styr upp dagen, bestäm ditt fokus direkt. Innan allt som händer tar över.

Jag vet att det är så. Ändå missade jag min yoga. I morgon är en annan dag.
Och dagens mantra är för mirakel. Sjung på. Tack. Det får bli morgondagens mantra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar