fredag 31 oktober 2014

Att orka yoga

Min morgonyogaklass på fredagarna växer och det är mycket roligt. Jag trodde att alla skulle vara lediga en dag som denna, men icke. Alla ville yoga. Så det gjorde vi, jag som först tänkt ställa in.

Problemet var ju bara att jag själv var sjuk. Hela natten var jag vaken och mådde illa och framåt gryningen kulminerade magsjukan. Men jag klev upp ändå, låtsades som jag inte alls var sjuk.
Och höll klass. Vi gjorde Suriya Kriya och även om jag inte gjorde allt, utan mest visade så blev jag piggare. Ja, nästan frisk.

Nu är jag hemma och känner mig återigen klen och svag och i behov av att kurera mig. Men visst är det häftigt, att yogan kan få en att glömma.
Jag vill nu inte att det verkar som jag rekommenderar yoga när du är sjuk, nej när man är sjuk ska man ju helst vila. Men visst är det häftigt att med yogans hjälp kan man övervinna och för tillfället i alla fall glömma, sjukdom och trötthet.

Jag håller just nu på och undersöker om det finns bra yogapass som funkar som smärtlindring. Har hittat några intressanta som jag ska presentera för min försöksperson. Återkommer när jag vet mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar