torsdag 9 oktober 2014

Sluta snora


När jag var ung var jag alltid förkyld. Varje vinter,  minst en förkylning i månaden. De avlöste varandra och ofta blev det en final i form av bihåleinflammation. Min näsa var sårig och röd, hur mjuka näsdukar jag än köpte. I gymnasiet fick jag nog. Jag kastade mig ut i naturmedelsdjungeln och tänkte att nu fick det vara slut med det här. Kan Jang var min första vän och echinacea och thuja blev nästa. Och har så varit sedan dess.

Nu är jag nästan aldrig förkyld. Kanske har jag redan avverkat alla virus.. eller så gör jag något annat rätt. Typ yogar, äter bättre och vilar mer. Hitta din väg ut ur förkylningsträsket. Kanske ska du skölja näsan, äta mer frukt, sova mer och yoga? Och tvätta händerna och inte peta näsan. Vi är alla olika och det är viktigt att hitta sin väg. Hade jag vetat om att det fanns goda, gröna smoothisar att dricka när jag var ung hade jag blivit överlycklig. Nu drack jag honungsvatten och citronvatten.

I The yoga food project - bloggen skriver vi om de recept vi hittills lagat som sägs stärka immunförsvaret. Prova. Särskilt den där löksoppan tycker jag. För den är jättegod.

Och du, glöm inte bort att stärka dig med lite kultur emellanåt. Konst, musik, teater, film och en massa skratt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar